Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet kan klassen få besøg af eller besøge Arcadia e-Fuels i Vordingborg, der arbejder med at bygge PtX-anlæg.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet kan klassen få besøg af virksomheden A2X i Esbjerg, der arbejder med at bygge PtX-anlæg.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Spæncom A/S i Vemmelev, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Spæncom A/S i Kolding, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Spæncom A/S i Aalborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Aalborg Portland i Aalborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Tilst, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Brørup, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Viby Sjælland, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i København, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Hillerød, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Frederikssund, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Slagelse, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Holbæk, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Herfølge, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Næstved, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Nykøbing Falster, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Svendborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Odense, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Tønder, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Sønderborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Vojens, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Vejen, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Ribe, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Varde, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Skjern, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Fredericia, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Vejle, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Herning, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Holstebro, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Skive, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Aarhus, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Risskov, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Horsens, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Viborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Randers, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Aalborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Nørresundby, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Avedøre, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet besøger klassen Energinet i Ballerup, der har store visioner med Power-to-X.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet besøger klassen Energinet i Fredericia, der har store visioner med Power-to-X.
Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i DTU Biotech Academys undervisningsforløb Ølbrygning og udvider det med et virksomhedsbesøg på et bryggeri. Her vil eleverne opleve, at der stilles ekstra strenge krav til præcision i processerne for at sikre, at der hver gang opnås en ensartet høj produktkvalitet, når et bryggeri producerer øl i stor skala. Det øger udbyttet af undervisningen i bioteknologi/biologi/kemi i gymnasiet at se anvendelsen af den faglige læring i erhvervslivet og i samfundet. Samtidig opnår eleverne karrierelæring.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet besøger klassen COWI i Aalborg, der har store visioner med Power-to-X.
Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i DTU Biotech Academys undervisningsforløb Ølbrygning, og udvider det med et virksomhedsbesøg på et bryggeri. Her vil eleverne opleve, at der stilles ekstra strenge krav til præcision i processerne for at sikre, at der hver gang opnås en ensartet høj produktkvalitet, når et bryggeri producerer øl i stor skala. Det øger udbyttet af undervisningen i bioteknologi/biologi/kemi i gymnasiet at se anvendelsen af den faglige læring i erhvervslivet og i samfundet. Samtidig opnår eleverne karrierelæring.
Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i DTU Biotech Academys undervisningsforløb Ølbrygning, og udvider det med et virksomhedsbesøg på et bryggeri. Her vil eleverne opleve, at der stilles ekstra strenge krav til præcision i processerne for at sikre, at der hver gang opnås en ensartet høj produktkvalitet, når et bryggeri producerer øl i stor skala. Det øger udbyttet af undervisningen i bioteknologi/biologi/kemi i gymnasiet at se anvendelsen af den faglige læring i erhvervslivet og i samfundet. Samtidig opnår eleverne karrierelæring.
Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i DTU Biotech Academys undervisningsforløb Ølbrygning, og udvider det med et virksomhedsbesøg på et bryggeri. Her vil eleverne opleve, at der stilles ekstra strenge krav til præcision i processerne for at sikre, at der hver gang opnås en ensartet høj produktkvalitet, når et bryggeri producerer øl i stor skala. Det øger udbyttet af undervisningen i bioteknologi/biologi/kemi i gymnasiet at se anvendelsen af den faglige læring i erhvervslivet og i samfundet. Samtidig opnår eleverne karrierelæring.
Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i DTU Biotech Academys undervisningsforløb Ølbrygning og udvider det med et virksomhedsbesøg på et bryggeri og en afrundende opgave. Det øger udbyttet af undervisningen i bioteknologi/biologi/kemi i gymnasiet at se anvendelsen af den faglige læring i erhvervslivet og i samfundet og samtidig opnår eleverne karrierelæring. Når et bryggeri producerer øl i stor skala stiller det ekstra strenge krav til præcision i processerne for at sikre, at der hver gang opnås en ensartet høj produktkvalitet.
OBS: Viborg Bryghus er ved at få etableret nyt bryggeri og kan derfor ikke kontaktes i 2024!
Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i DTU Biotech Academys undervisningsforløb Ølbrygning, og udvider det med et virksomhedsbesøg på et bryggeri. Her vil eleverne opleve, at der stilles ekstra strenge krav til præcision i processerne for at sikre, at der hver gang opnås en ensartet høj produktkvalitet, når et bryggeri producerer øl i stor skala. Det øger udbyttet af undervisningen i bioteknologi/biologi/kemi i gymnasiet at se anvendelsen af den faglige læring i erhvervslivet og i samfundet. Samtidig opnår eleverne karrierelæring.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet besøger klassen COWI i Lyngby, der har store visioner med Power-to-X.
Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i DTU Biotech Academys undervisningsforløb Ølbrygning og udvider det med et virksomhedsbesøg på et bryggeri og en afrundende opgave. Det øger udbyttet af undervisningen i bioteknologi/biologi/kemi i gymnasiet at se anvendelsen af den faglige læring i erhvervslivet og i samfundet, og samtidig opnår eleverne karrierelæring. Når et bryggeri producerer øl i stor skala stiller det ekstra strenge krav til præcision i processerne for at sikre, at der hver gang opnås en ensartet høj produktkvalitet.