Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet kan klassen få besøg af eller besøge Arcadia e-Fuels i Vordingborg, der arbejder med at bygge PtX-anlæg.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet kan klassen få besøg af virksomheden A2X i Esbjerg, der arbejder med at bygge PtX-anlæg.
Hvordan fungerer en termodynamisk maskine, og hvordan kan vi optimere vores energiforbrug i forbindelse med vores varmeforbrug? Det lærer eleverne om i dette undervisningsforløb, hvor de kan besøge Johnson Controls Denmark i Højbjerg.
Hvordan fungerer en termodynamisk maskine, og hvordan kan vi optimere vores energiforbrug i forbindelse med vores varmeforbrug? Det lærer eleverne om i dette undervisningsforløb, hvor de kan besøge Frederiksberg Forsyning sammen med teknologiselskabet ABB
Hvordan fungerer en termodynamisk maskine, og hvordan kan vi optimere vores energiforbrug i forbindelse med vores varmeforbrug? Det lærer eleverne om i dette undervisningsforløb, hvor de kan besøge Vaillant A/S i Tasstrup.
Lær om elektriske sensorer og præcision af måleudstyr og besøg virksomheden UXV Technologies i Ishøj, der udvikler hardware –og softwareløsninger til renovations- og mejeribranchen. I dette undervisningsforløb til fysik får eleverne en forståelse for, hvor vigtigt det er for en virksomhed at kunne garantere kunderne tilstrækkelig høj præcision af måleudstyret.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Hesehus i Odense, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Herning Bioenergi A/S i Herning, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Dilling i Herning, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Solrød Biogas A/S, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Vestforsyning A/S i Holstebro, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Ribe Biogas A/S i Ribe, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Horsens Bioenergi ApS i Horsens, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Nature Energys Biogasanlæg Køng A/S ved Lundby, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Nature Energys Biogasanlæg Nordfyn A/S ved Bogense , hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Nature Energys Biogasanlæg Midtfyn ved Ringe, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Nature Energys Biogasanlæg Korskro ved Esbjerg, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger Epinion, hvor medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger Deloitte, hvor medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger analyseinstituttet Megafon, Frederiksberg, hvor en medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med kvantitativ og kvalitativ metode. Eleverne får selv til at afprøve begge metoder.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger Dansk Arbejdsgiverforening, hvor medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen OiSTER i København V, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Homerunner i Nørresundby, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Sackit i Aalborg, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Atea i Ballerup, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Proshop i Højbjerg, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Trendhim i Horsens, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Morfars.dk i Herlev hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Kino i Valby, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen DSB i Taastrup, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Spæncom A/S i Vemmelev, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Spæncom A/S i Kolding, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Spæncom A/S i Aalborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Aalborg Portland i Aalborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Tilst, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Brørup, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Viby Sjælland, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i København, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Hillerød, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Frederikssund, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Slagelse, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Holbæk, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Herfølge, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Næstved, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Nykøbing Falster, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Svendborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Odense, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Tønder, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Sønderborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Vojens, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.