Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på, når de besøger Epinion Aarhus, hvor medarbejdere fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på, når de besøger M.B.C, hvor medarbejdere fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
OBS: Besøget skal aftales i rigtig god tid.
Besøg Dansk Røde Kors i København med dine elever, og giv dine elever et indblik i den komplekse virkelighed, de humanitære organisationer arbejder i. Eleverne møder medarbejdere, der fortæller om arbejdet i en nødhjælpsorganisation, og de bliver klogere på, hvordan Dansk Røde Kors forbereder sig på katastrofearbejdet – og på, hvordan det gribes an, når katatrofen er indtruffet.
Besøg Folkekirkens Nødhjælp i København med dine elever, og giv dine elever et indblik i den komplekse virkelighed, de humanitære organisationer arbejder i. Eleverne møder medarbejdere, der fortæller om arbejdet i en nødhjælpsorganisation, og de bliver klogere på, hvordan Folkekirkens Nødhjælp forbereder sig på katastrofearbejdet – og på, hvordan det gribes an, når katatrofen er indtruffet.
OBS: SAS tager ikke imod i perioden 1/5 og 30/9 grundet travlhed.
Dette undervisningsforløb til fysik kommer igennem store dele af kinematikken og dynamikken. Som en del af undervisningsforløbet besøger klassen luftfartsselskabet SAS, hvor eleverne får indblik i, hvor grundlæggende og vigtige de fysiske principper er, når man skal lave en flyveplan. Forløbet indeholder øvelser og eksperimenter.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. I undervisningen arbejder eleverne med elektrolyse og får koblet en samfundsvinkel på ved et besøg i Københavns Lufthavn. Her introduceres de til, hvordan lufthavnen arbejder på at gøre flytransport mindre CO2-belastende. Besøget indeholder et oplæg og en tur “behind the scenes” i lufthavnen for at give eleverne et indblik i lufthavnens daglige arbejde med jet fuel og Sustainable Aviation Fuel (SAF) – fx PtX-brændstoffer.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet kan klassen få besøg af eller besøge Arcadia e-Fuels i Vordingborg, der arbejder med at bygge PtX-anlæg.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet kan klassen få besøg af virksomheden A2X i Esbjerg, der arbejder med at bygge PtX-anlæg.
Hvordan fungerer en termodynamisk maskine, og hvordan kan vi optimere vores energiforbrug i forbindelse med vores varmeforbrug? Det lærer eleverne om i dette undervisningsforløb, hvor de kan besøge Johnson Controls Denmark i Højbjerg.
Hvordan fungerer en termodynamisk maskine, og hvordan kan vi optimere vores energiforbrug i forbindelse med vores varmeforbrug? Det lærer eleverne om i dette undervisningsforløb, hvor de kan besøge Frederiksberg Forsyning.
Lær om elektriske sensorer og præcision af måleudstyr og besøg virksomheden UXV Technologies i Ishøj, der udvikler hardware –og softwareløsninger til renovations- og mejeribranchen. I dette undervisningsforløb til fysik får eleverne en forståelse for, hvor vigtigt det er for en virksomhed at kunne garantere kunderne tilstrækkelig høj præcision af måleudstyret.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Hesehus i Odense, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Herning Bioenergi A/S i Herning, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Dilling i Herning, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Solrød Biogas A/S, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Maabjerg Biogas A/S, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Ribe Biogas A/S i Ribe, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Horsens Bioenergi ApS i Horsens, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Nature Energys Biogasanlæg Køng A/S ved Lundby, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Nature Energys Biogasanlæg Nordfyn A/S ved Bogense , hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Nature Energys Biogasanlæg Midtfyn ved Ringe, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Nature Energys Biogasanlæg Korskro ved Esbjerg, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på, når de besøger Epinion København, hvor medarbejdere fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar, når de besøger Deloitte, hvor medarbejdere fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på, når de besøger analyseinstituttet Megafon, Frederiksberg, hvor en medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med kvantitativ og kvalitativ metode. Eleverne får selv til at afprøve begge metoder.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på, når de besøger Dansk Arbejdsgiverforening, hvor medarbejdere fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen OiSTER i København V, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Homerunner i Nørresundby, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Sackit i Aalborg, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Atea i Ballerup, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Proshop i Højbjerg, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Trendhim i Horsens, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Morfars.dk i Herlev hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Spæncom A/S i Aalborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Tilst, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Brørup, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Viby Sjælland, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i København, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Hillerød, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Frederikssund, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Slagelse, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Holbæk, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Herfølge, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Næstved, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Nykøbing Falster, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Svendborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Odense, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Tønder, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Sønderborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Vojens, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.