Eleverne fik rykket ved deres lidt indsnævrede syn på håndværkere
Eleverne fik rykket ved deres lidt indsnævrede syn på håndværkere En dag i februar havde 8. klasse fra Toftlund Skole besøg af den lokale vvs’er […]
Under rundvisningen i Føtex lavede Sophie flere stops og fortalte eleverne om, de forskellige afdelinger og medarbejdere, der var til at finde i en Føtex butik. Hun gav eleverne flere forskellige eksempler på, hvordan data fra butikken bruges til at lave automatiske prognoser, som anvendes til at holde styr på blandt andet lagerbeholdning, vareregistrering og vagtplaner - et emne som eleverne, forud for besøget, også havde arbejdet med i matematikundervisningen hjemme på skolen. Eleven Elfrida måtte også indrømme, at automatiske prognoser var et de mere udfordrende emner i matematik, men at det var spændende at se, hvordan sådan noget fungerer i virkeligheden - hvilket klassekammeraten Mads Emil også var enig i:
,
Det var i forbindelse med undervisningsforløbet: "Den digitale butik", at 8.A og deres lærer, Poul-Erik, var på besøg ved Føtex Storcenter Nord i Aarhus. Ud over at få indsigt i butikkens data, var flere af eleverne meget nysgerrige på, hvordan man kunne få et job som ungarbejder: "Indtil i dag har jeg ikke tænkt over, hvordan Føtex egentlig fungerer, og jeg kunne faktisk godt tænke mig at blive ungarbejder", fortalte eleven Klara begejstret.
Sophie lagde også vægt på de mange uddannelsesmuligheder, der er inden for Salling Group. Hun fortalte blandt andet en god historien om, hvordan hun selv gik fra at være ungarbejder ved bageren i Føtex, til at være service- og personalechef.
. . . fortalte Sophie muntert, da besøget lakkede mod enden. Man fornemmede en god stemning blandt de 26 elever, da de sammen forlod butikken og atter skulle vende næserne hjem mod skolen. "Jeg kan godt lide at inspirere de unge. Mange af dem spurgte ind til job, og de kunne jo sagtens blive vores fremtidige medarbejdere - for dem mangler vi!", sagde Sophie glad efter klassen havde forladt butikken.
Kunne du tænke dig, at gøre som 8.A og prøve vores undervisningsforløb? Så kan du finde det lige her
➡ Den digitale butik
Er der ingen virksomhed i nærheden af dig?
Så tøv ikke med at kontakte os - så finder vi en til dig! 😄👉
Eleverne fik rykket ved deres lidt indsnævrede syn på håndværkere En dag i februar havde 8. klasse fra Toftlund Skole besøg af den lokale vvs’er […]
Hos Vaillant forvandles fysiktimens abstrakte principper til konkrete, klimavenlige løsninger Vaillant er specialiseret i at udvikle bæredygtige varmepumper, og her bruger man hver dag termodynamik; […]
Jeg elsker, når mine elever forstår anvendelsesperspektivet i det, de lærer Alle Åben Virksomheds undervisningsforløb er udviklet af dygtige lærere, der brænder for deres fag, […]