Hvis du er interesseret i et besøg hos Rambøll, kan du via knappen “kontakt virksomheden” skrive til gymnasiekonsulent Charlotte Waltz hos Åben Virksomhed, og så hjælper hun dig med at sætte besøget i stand. Husk endelig at fortælle, hvad eleverne har arbejdet med forud for besøget. På den måde gør du det nemt for virksomheden at tale relevant ind i det, I har arbejdet med hjemme i klassen.
Herunder finder du undervisningsmateriale, som du kan bruge i det omfang, du har lyst – og en guide til, hvordan du griber virksomhedsbesøget an.
Her kan du skrive til Charlotte Waltz, der er kontaktperson hos Rambøll i Aalborg. Du er også velkommen til at række ud via telefonnummeret 29 20 02 37
Hvordan bruger Føtex Slotsgade Aalborg data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Besøg Solar i Aalborg, og giv dine elever et sjovt indblik i, hvordan man driver en butik. Besøget gør dem klogere på, hvordan matematikken fra klasseværelset kommer i spil, når man sælger varer i detailbranchen – og de ser, hvordan hverdagen som medarbejder i Solar kan se ud.
Hvordan kan matematik bruges som et værktøj til øget bæredygtighed i byggeriet? Igennem dette undervisningsforløb vil gymnasieeleverne opleve, i hvor høj grad den rådgivende ingeniørvirksomhed Moe A/S i Aalborg har fokus på at skabe bæredygtige bygninger, og hvordan den differentialregning, der undervises i på gymnasiet, kan bruges som redskab til ressourceoptimering.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Sackit i Aalborg, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Homerunner i Nørresundby, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan bruger Bilka Skalborg data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.