Undervisningsforløbet

3D-design: Tegn, regn og print

3D-print er en produktionsmetode, der inden for de seneste år er blevet mere udbredt i samfundet. Særligt for virksomheder, muliggør 3D-print en billigere og lettere fremstilling af prototyper samtidig med, at det afhjælper materialespild.

I dette undervisningsforløb til håndværk & design og matematik skal eleverne udarbejde deres egne 3D-designs, som de senere i forløbet kan produceres ved brug af en 3D-printer. I forløbet besøger eleverne en virksomhed, der anvender 3D-print, som en del af deres daglige produktion til fx fremstilling af prototyper eller færdige produkter. Under besøget vil eleverne blive præsenteret for en designudfordring, som de skal arbejde videre med hjemme på skolen. Eleverne skal komme med deres eget bud på et 3D-design til virksomheden, som de mener kan løse den udfordring, som virksomheden har stillet dem.

5. klasse, 6. klasse, 7. klasse, 8. klasse
Håndværk og Design, Matematik

OBS GN Hearing tager kun imod elever fra 8. klasse. 

Besøg GN Hearing A/S i Ballerup, og vis dine elever, hvordan 3D-print kan bruges til fremstilling af både prototyper og færdige produkter. Eleverne får en rundvisning, hvor de ser virksomhedens produkter, hører om jobmuligheder indenfor 3D-design – og så bliver de udfordret af virksomheden til at komme med egne input til en opgave.

5. klasse, 6. klasse, 7. klasse, 8. klasse
Håndværk og Design, Matematik

Besøg Prototal Damvig i Taastrup, og vis dine elever, hvordan 3D-print kan bruges til fremstilling af både prototyper og færdige produkter. Eleverne får en rundvisning, hvor de ser virksomhedens produkter, hører om jobmuligheder indenfor 3D-design – og så bliver de udfordret af virksomheden til at komme med egne input til en opgave.

5. klasse, 6. klasse, 7. klasse, 8. klasse
Håndværk og Design, Matematik

J. Krebs og Co tager kun imod udskolingsklasser

Besøg J. Krebs og Co A/S i Skævinge, og vis dine elever, hvordan 3D-print kan bruges til fremstilling af både prototyper og færdige produkter. Eleverne får en rundvisning, hvor de ser virksomhedens produkter, hører om jobmuligheder indenfor 3D-design – og så bliver de udfordret af virksomheden til at komme med egne input til en opgave.