Undervisningsforløbet

Teknologi til klimavenlige huse

Omkring 40 procent af energiforbruget i både Danmark og EU går til el og varme i bygninger. Derfor er der et kæmpe potentiale for energibesparelser i både nybyggeri og eksisterende bygninger – ligesom der er behov for at videreudvikle metoder og for at sprede viden om isolering, så man kan mindske varmetab i bygninger.

I dette forløb arbejder eleverne med en boligs klimaskærme og lærer, hvordan der kan spares meget energi, hvis boligen har gode ydervægge, vinduer, tag, døre osv. De laver isoleringsøvelser, hvor de undersøger forskellige isoleringsmateriale, prøver kræfter med at bygge et modelhus med fokus på at mindske energitabet, og så får de et grundlæggende kendskab til FN’s 17 verdensmål med fokus på nr. 11 ”bæredygtige byer og lokalsamfund”. I forløbet besøger eleverne en virksomhed, der producerer byggematerialer, og som kan fortælle om, hvordan den arbejder med bæredygtighed gennem produkterne.

SMART

Klik på "SKIFT" og indtast en adresse, så beregner vi afstande til alle forløb ud fra den. Du kan altid klikke på "SKIFT" for at ændre til at vise nyeste forløb først.

Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb sorteret efter:
Din nuværende lokation Nyeste forløb
Gratis
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Hele Året

Besøg Taasinge Elementer A/S der producerer byggematerialer. Her lærer eleverne om metoder til at undgå varmetab gennem vinduer og døre. Eleverne får et grundlæggende kendskab til FN´s 17 bæredygtighedsmål, med fokus på mål nr. 11 ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”. Undervisningsforløbet er udviklet til natur og teknologi 4.-6. klasse.

 

Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Hele Året

Besøg Redtz Glas & Facade der producerer byggematerialer. Her lærer eleverne om metoder til at undgå varmetab gennem vinduer og døre. Eleverne får et grundlæggende kendskab til FN´s 17 bæredygtighedsmål, med fokus på mål nr. 11 ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”. Undervisningsforløbet er udviklet til natur og teknologi 4.-6. klasse.

 

 

Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Hele Året

Besøg HSHansen A/S i Lem der producerer byggematerialer. Her lærer eleverne om metoder til at undgå varmetab gennem vinduer og døre. Eleverne får et grundlæggende kendskab til FN´s 17 bæredygtighedsmål, med fokus på mål nr. 11 ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”. Undervisningsforløbet er udviklet til natur og teknologi 4.-6. klasse.

 

 

Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Hele Året

Besøg VELUX der producerer byggematerialer. Her lærer eleverne om metoder til at undgå varmetab gennem vinduer og døre. Eleverne får et grundlæggende kendskab til FN´s 17 bæredygtighedsmål, med fokus på mål nr. 11 ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”. Undervisningsforløbet er udviklet til natur og teknologi 4.-6. klasse.

 

Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Hele Året

Besøg Taasinge Elementer A/S i Hampen der producerer byggematerialer. Her lærer eleverne om metoder til at undgå varmetab gennem vinduer og døre. Eleverne får et grundlæggende kendskab til FN´s 17 bæredygtighedsmål, med fokus på mål nr. 11 ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”. Undervisningsforløbet er udviklet til natur og teknologi 4.-6. klasse.

 

Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Hele Året

Besøg Taasinge Elementer A/S i Sindal der producerer byggematerialer. Her lærer eleverne om metoder til at undgå varmetab gennem vinduer og døre. Eleverne får et grundlæggende kendskab til FN´s 17 bæredygtighedsmål, med fokus på mål nr. 11 ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”. Undervisningsforløbet er udviklet til natur og teknologi 4.-6. klasse.

Mere info og kontakt
Det siger lærerne
Det siger lærerne

Lærernes mening om at deltage i DA Åben Virksomheds undervisningsforløb.

Det siger virksomhederne
Det siger virksomhederne

Virksomhedernes mening om at deltage i DA Åben Virksomheds undervisningsforløb.

Det siger eleverne
Det siger eleverne

Elevers mening om at deltage i DA Åben Virksomheds undervisningsforløb.