Hvordan bygger man en vej?
Hvad kan dine elever opleve, når de besøger et asfaltværk som en del af forløbet Byg en vej og teknologi? 👷🏻♀️🚧
I dette undervisningsforløb bliver eleverne klogere på sammenhængen mellem Co2 og elforbrug og undersøger deres egen skoles elforbrug.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted.
I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang.
Som en del af forløbet skal klassen besøge et bilværksted og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og dermed bruger matematik, logik og fejlfinding.
I dette forløb stifter dine elever bekendtskab med, hvordan robotteknologien bliver brugt på danske produktionsvirksomheder til at automatisere og effektivisere produktionsprocesser.
I dette forløb dykker eleverne ned i plastens egenskaber, i anvendelse af plast og plast som ressource, og de laver undersøgelser med mikroplast, nedbrydningsforsøg og bliver blandt andet klogere på forskellige produktionsformer med plast – og på, hvordan vi kan undgå, at plast ender i havene og naturen.