undervisningsforløb for

Fysik/Kemi

Filtrér undervisningsforløb efter
Vælg et eller flere fag
Vælg en eller flere målgrupper
Fag: Afsætning
Fag: Erhvervsøkonomi
Fag: Billedkunst
Fag: Biologi
Fag: Bioteknologi
Fag: Dansk
Fag: Fysik
Fag: Fysik og kemi
Fag: Færdselslære
Fag: Geografi
Fag: Geovidenskab
Fag: Håndværk og Design
Fag: Idræt
Fag: Informatik
Fag: Kemi
Fag: Madkundskab
Fag: Matematik
Fag: Naturgeografi
Fag: Natur og teknologi
Fag: Samfundsfag
Fag: Uddannelse og job
Målgruppe: 0. klasse
Målgruppe: 1. klasse
Målgruppe: 2. klasse
Målgruppe: 3. klasse
Målgruppe: 4. klasse
Målgruppe: 5. klasse
Målgruppe: 6. klasse
Målgruppe: 7. klasse
Målgruppe: 8. klasse
Målgruppe: 9. klasse
Målgruppe: 10. klasse
Målgruppe: A-niveau
Målgruppe: B-niveau
Målgruppe: C-niveau
Målgruppe: Børnehaver & Dagtilbud
Målgruppe: Fagpersoner
Målgruppe: Lærere & Pædagoger
Målgruppe: Ungdomsuddannelser
Årstid: Januar
Årstid: Februar
Årstid: Marts
Årstid: April
Årstid: Maj
Årstid: Juni
Årstid: Juli
Årstid: August
Årstid: September
Årstid: Oktober
Årstid: November
Årstid: December
Årstid: Hele Året
5. klasse, 6. klasse, 7. klasse
Matematik

Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted.
I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang.
Som en del af forløbet skal klassen besøge et bilværksted og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og dermed bruger matematik, logik og fejlfinding.

7. klasse, 8. klasse, 9. klasse
Biologi, Fysik og kemi, Geografi, Matematik

I dette forløb bliver eleverne klogere på, hvordan deres egen skoles vand- og varmeforbrug kan reduceres, så skolen både kan spare penge og blive mere klimavenlig.

7. klasse, 8. klasse, 9. klasse
Biologi, Fysik og kemi, Geografi

I dette undervisningsforløb bliver eleverne klogere på sammenhængen mellem Co2 og elforbrug og undersøger deres egen skoles elforbrug.

7. klasse, 8. klasse, 9. klasse
Fysik og kemi

I dette forløb stifter dine elever bekendtskab med, hvordan robotteknologien bliver brugt på danske produktionsvirksomheder til at automatisere og effektivisere produktionsprocesser.

8. klasse, 9. klasse
Biologi, Fysik og kemi, Geografi

I dette forløb dykker eleverne ned i plastens egenskaber, i anvendelse af plast og plast som ressource, og de laver undersøgelser med mikroplast, nedbrydningsforsøg og bliver blandt andet klogere på forskellige produktionsformer med plast – og på, hvordan vi kan undgå, at plast ender i havene og naturen.