undervisningsforløb for

Kemi

Filtrér undervisningsforløb efter
Vælg et eller flere fag
Vælg en eller flere målgrupper
Fag: Afsætning
Fag: Erhvervsøkonomi
Fag: Billedkunst
Fag: Biologi
Fag: Bioteknologi
Fag: Dansk
Fag: Fysik
Fag: Fysik og kemi
Fag: Færdselslære
Fag: Geografi
Fag: Geovidenskab
Fag: Håndværk og Design
Fag: Idræt
Fag: Informatik
Fag: Kemi
Fag: Madkundskab
Fag: Matematik
Fag: Naturgeografi
Fag: Natur og teknologi
Fag: Samfundsfag
Fag: Uddannelse og job
Målgruppe: 0. klasse
Målgruppe: 1. klasse
Målgruppe: 2. klasse
Målgruppe: 3. klasse
Målgruppe: 4. klasse
Målgruppe: 5. klasse
Målgruppe: 6. klasse
Målgruppe: 7. klasse
Målgruppe: 8. klasse
Målgruppe: 9. klasse
Målgruppe: 10. klasse
Målgruppe: A-niveau
Målgruppe: B-niveau
Målgruppe: C-niveau
Målgruppe: Børnehaver & Dagtilbud
Målgruppe: Fagpersoner
Målgruppe: Lærere & Pædagoger
Målgruppe: Ungdomsuddannelser
Årstid: Januar
Årstid: Februar
Årstid: Marts
Årstid: April
Årstid: Maj
Årstid: Juni
Årstid: Juli
Årstid: August
Årstid: September
Årstid: Oktober
Årstid: November
Årstid: December
Årstid: Hele Året
A-niveau, B-niveau, C-niveau
Kemi

I dette undervisningsforløb til kemi i gymnasiet bliver eleverne introduceret til Power-to-X; den proces, hvor grøn strøm omdannes til bæredygtige stoffer, så den producerede energi/strøm kan lagres og transporteres.

A-niveau, B-niveau
Afsætning, Erhvervsøkonomi
A-niveau, B-niveau, C-niveau
Kemi

Undervisningsforløbet Cement og Beton er udviklet i samarbejde med Dansk Beton og en faglærer i kemi i gymnasiet. Forud for besøget har eleverne fået en introduktion til cement og beton, lavet forsøg med kalk-brænding og arbejdet med opgaver om betonfremstilling. Efter besøget arbejder de videre med en slutopgave.

A-niveau, B-niveau
Biologi, Bioteknologi, Kemi

Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i DTU Biotech Academys undervisningsforløb Ølbrygning, og udvider det med et virksomhedsbesøg på et bryggeri. Her vil eleverne opleve, at der stilles ekstra strenge krav til præcision i processerne for at sikre, at der hver gang opnås en ensartet høj produktkvalitet, når et bryggeri producerer øl i stor skala. Det øger udbyttet af undervisningen i bioteknologi/biologi/kemi i gymnasiet at se anvendelsen af den faglige læring i erhvervslivet og i samfundet. Samtidig opnår eleverne karrierelæring.