Motor Mille, asfalt og en stor gummiged
Se med og hør, hvad elever kan opleve, når de besøger et asfaltværk som en del af forløbet
Byg en vej – asfalt og teknologi.
På årsbasis bruges der i Danmark 9-10 millioner tons beton, og der er beton i stort set alt nybyggeri, broer og også i mange møbler. I dette undervisningsforløb til kemi får eleverne viden om beton- og cementfremstilling. Eleverne skal lære om de forskellige komponenter, der spiller en vigtig rolle i fremstillingen af beton og cement, samt hvilke kemiske reaktioner, der opstår under processen. Eleverne skal blandt andet også selv prøve kræfter med kalkafbrænding i kemilokalet og undersøge de kemiske reaktioner, der opstår under kalkbrændingsprocessen.
Som en del af forløbet skal klassen besøge en fabrik, som enten fremstiller cement eller som producerer beton. På virksomhedsbesøget vil eleverne se, hvordan beton- eller cement fremstilles og blive klogere på hvilke krav, der er forbundet med produktionen af forskellige beton-og cement typer.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Tilst, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Brørup, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger CRH i Viby Sjælland, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Hillerød, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Frederikssund, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Slagelse, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Holbæk, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Herfølge, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Næstved, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Nykøbing Falster, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Svendborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Odense, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Tønder, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Sønderborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Vojens, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Vejen, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Ribe, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Varde, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Skjern, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Vejle, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Herning, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Holstebro, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Skive, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Aarhus, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Risskov, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Horsens, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Viborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Randers, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Aalborg, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Nørresundby, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.
Hvordan producerer man beton, og hvilke former for kemi er en del af produktionsprocessen? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om dele af den kemi, der er forbundet med betonproduktion. De udfører blandt andet forsøg med kalkbrænding, læskning af kalk og carbonatprøve, inden de besøger Unicon i Avedøre, hvor de får et indblik i produktionsprocessen.