Undervisningsforløbet

Den digitale lufthavn

I undervisningsforløbet “Den digitale lufthavn” til matematik i 7. og 8. klasse får eleverne en spændende introduktion til dataindsamling og -bearbejdning, og de opdager, hvorfor data er uvurderligt for virksomheder. Gennem opgaverne arbejder de med faktuelle data fra lufthavnen, som de skal analysere og fortolke.

En af de mest spændende dele af forløbet er besøget i Københavns Lufthavn. Her får eleverne en snak om deres dataindsamling og en introduktion til lufthavnen som arbejdsplads.  De får også mulighed for at se bag kulisserne i bagagehåndteringen og skal udføre deres egen lille observationssøvelse i afgangshallen.     

Materialer til forløbet

SMART

Klik på "SKIFT" og indtast en adresse, så beregner vi afstande til alle forløb ud fra den. Du kan altid klikke på "SKIFT" for at ændre til at vise nyeste forløb først.

Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb sorteret efter:
Din nuværende lokation Nyeste forløb
Motor Mille, asfalt og en stor gummiged
Motor Mille, asfalt og en stor gummiged

Mikkel fra Åben Virksomhed var med en 4. klasse på besøg hos asfaltfabrikken NCC, og dagen bød på lidt af hvert.

Se med og hør, hvad elever kan opleve, når de besøger et asfaltværk som en del af forløbet
Byg en vej – asfalt og teknologi.

Tag med 2.g på besøg hos Røde Kors
Tag med 2.g på besøg hos Røde Kors

2.g fra Kolding Gymnasium besøgte Røde Kors som en del af forløbet En verden i brand og fik et unikt indblik i den humanitære nødhjælpsorganisations arbejde.

På det interaktive museum Røde Kors Oplevelsen løste de dilemmaer, læte om krigens regler, smagte nødrationer og oplevede nødhjælp gennem VR-briller.

Hvad laver en bygningsmaler?
Hvad laver en bygningsmaler?

Som en del af forløbet Design et værelse – matematik i farver besøgte 6. klasse fra Kroggårdskolen bygningsmaleruddannelsen i Gladsaxe.

Få et sneak peak på besøget her, og bliv klogere på, hvad eleverne kan opleve, når de besøger bygningsmaleruddannelsen.