Motor Mille, asfalt og en stor gummiged
Se med og hør, hvad elever kan opleve, når de besøger et asfaltværk som en del af forløbet
Byg en vej – asfalt og teknologi.
I dette matematikforløb bliver eleverne klogere på, hvordan butikker i detailbranchen bruger data til planlægning, og de lærer, hvad automatisk disponering er, og hvordan det hjælper butikken med at styre varebestilling, lagerbeholdning og vagtplaner.
Når der skal laves regnskab, indkøbes varer til lageret og tælles kasse op i en butik, spiller matematik en stor rolle. Men hvordan driver man egentlig en butik og sælger varer – og hvor kommer matematik ind i billedet?
I dette matematikforløb lærer eleverne, hvordan kvalitetskontrol på fødevarevirksomheder fungerer, og hvordan man kan bruge stikprøver til at sikre kvaliteten af fødevarer.
I dette undervisningsforløb bliver eleverne klogere på, hvordan transport af varer organiseres, de lærer om lagerstyring og kapacitet og arbejder blandt andet med procentregning, brøker, decimaltal og rumfang.